Benu apteegiketi tegevjuhi Kaidi Kelti sõnul on huvi märkamatult lõppenud retseptide uuendamise teenuse järele järjest kasvav. „Apteekide roll esmatasandi tervishoius on järjest suurenemas ja kliendid saavad oma lihtsamatele tervisemuredele operatiivselt lahenduse ilma, et nad peaksid broneerima aja perearsti juurde või pöörduma EMO-sse. Soovime teenust pakkuda võimalikult paljudele klientidele, mistõttu laiendasime detsembri algusest retsepti pikendamise võimalust ka väljapoole Tallinnat,” sõnas Kelt.

Minudoc OÜ juhatuse liikme Tarmo Pihli sõnul analüüsiti pilootprojekti käigus lisaks patsientide nõudlusele teenuse järele ka seda, kuidas uus süsteem meditsiiniliselt toimib. „Meie eesmärk oli leida tasakaalupunkt retsepti rutiinse pikendamise ja raviplaani sisulise hindamise vahel. See tähendab, et meil oli vaja muu hulgas hinnata, kas digiloost välja loetavad andmed on retsepti uuendamiseks piisavad, millised küsimused tekivad arstidel retsepti pikendamise otsuse langetamisel ja milline on dokumenteerimine tervise infosüsteemis,” selgitas Pihl ning lisas, et tagasiside ja soovituste kogumiseks läviti ka erinevate tervishoiusüsteemi osalistega, kelle seas Terviseamet, Sotsiaalministeerium, Haigekassa ja Eesti Perearstide Selts.

„Lisaks eristati selgelt toimeained, mille puhul patsient peab ikkagi oma raviarsti poole pöörduma, ja teisalt retseptid, mille puhul on apteegist või kaugteenuse kaudu pikendamine võimalik ning mis aitaks leevendada meditsiinisüsteemi koormust laiemalt,” lausus Pihl. Platvormil osalevatel arstidel on samuti selged tegevusjuhised ja -piirangud, millest teenuse osutamisel lähtutakse. Viimasest riigikontrolli auditist selgus, et ei ole harvad juhud, kus retsepti uuendamiseks pöördutakse EMO-sse, pikendades nii sealseid ravijärjekordi.

Ravimiretseptide pikendamine toimub apteegis iseteenindusliku kioski vahendusel, kus klient saab ekraanile sisestada vajaliku info, mis liigub turvalise Minudoci digiplatvormi kaudu süsteemiga liitunud perearstini, kes otsustab pärast patsiendi digiloo ja varem välja kirjutatud retseptidega tutvumist, kas retsepti saab pikendada või ei. Apteegis saab retsepte pikendada kogu apteegi lahtioleku aja jooksul, mis tähendab, et teenus on kättesaadav ka õhtuti, nädalavahetustel ja pühade ajal, kui oma perearsti poole pöörduda pole võimalik. Peale selle saab retsepti uuendada iga päev kl 9–21 Minudoci veebis minudoc.ee ja äppides.

Retsepte on võimalik pikendada valitud Benu apteekides Tallinnas, Viimsis, Jüris, Haapsalus, Võrus, Otepääl, Tartus, Raplas, Kuressaares ja Kohtla-Järvel. Pärnusse ja Narvasse laieneb võimalus jaanuari jooksul.

Minudoc.ee on meditsiinivaldkonna uuenduslik kaugteenus, mis võimaldab kliendil kvalifitseeritud arstilt ja apteekrilt isikustatud nõu saada. Kokku on platvormil esindatud 12 eriala ja üle 40 nõustaja alates apteekritest ja perearstidest ning lõpetades dermatoloogide, psühholoogide ja füsioterapeutidega. Minudoc on Eestis tegutsenud alates oktoobrist 2018 ja selle aja jooksul on platvormilt abi saanud üle tuhande kliendi.