Magneesium on eluliselt oluline mineraal, mille puuduse all kannatab kõige rohkem inimesi. Magneesium võtab osa mitmesajast elutähtsast reaktsioonist, osaleb vererõhu reguleerimisel, energia tootmise juures ning mängib suurt rolli lihaste ja närvide töö juures. Magneesium osaleb samuti mitmes põletikuvastases reaktsioonis ning aitab seeläbi ennetada haiguste teket. Paljud kuulsad arstid on arvamusel, et enamik haiguseid on seotud magneesiumipuudusega. Seega aitab magneesiumi tarbimine haigestumist ära hoida.

Magneesiumipuudus jääb sageli aga märkamata, sest verestestidega seda tuvastada ei saa. Veres asub vaid 1% keha magneesiumivarudest.

Millised märgid viitavad magneesiumi puudusele?

Lihaskrambid ja -värinad

Magneesiumil on tähtis roll lihaste kokkutõmbumises, seetõttu on magneesiumipuudus vastutav krampide tekke eest. Magneesium on see, mis aitab lihastel lõdvestuda, seega magneesiumipuudus tõmbab lihaseid krampi. Näolihaste puhul võib kogeda tõmblusi, öösiti võib esineda jalavärinaid.

Krooniline väsimus

Täiesti normaalne on tunda aeg-ajalt väsimust, kiire elutempo surub ise meile seda peale. Kui väsimus aga ajaga ei kao, siis võib rääkida kroonilisest väsimusest, mis võib olla seotud magneesiumipuudusega. Madal energiatase ja nõrkus on tavaliselt märgid, mis viitavad magneesiumipuudusele.

Pearinglus ja nõrkus

Pearinglus võib viidata magneesiumi puudusele organismis.

Peavalud ja migreen

Kui peavalu annab endast märku otsmikul, siis võib see viidata magneesiumi puudusele.

Osteoporoos

Suur osa inimese magneesiumivarudest asub just luudest, sellepärast on magneesium eriti oluline just vanematele inimestele. Magneesiumipuudus organismis võib alandada kaltsiumitaset veres ning vähendada luutihedust. Kaltsiumipuudus aga muudab luud hapramaks ja kahjustab hambaid.

Kõrge vererõhk

Magneesium ja kaltsium on need, mis toetavad vererõhku ja reguleerivad seda ning kaitsevad seeläbi südant. Magneesiumi puuduse ja kõrge vererõhu vahel on otsene seos, magneesiumipuudus tõstab oluliselt südame-veresoonkonna haiguste riski. Samuti soodustab magneesiumipuudus veresoonte ahenemist, mis viib omakorda kõrgvererõhutõveni.

Apaatia, depressioon ja probleemid südamerütmiga

Põhjused, miks magneesiumipuudus tekib

  • Intensiivne treening võib vallandada suurtes kogustes magneesiumi metabolismi ja tekitada magneesiumi puudust.
  • Stress ja ärevus võtavad suure osa magneesiumist organismist selleks, et reguleerida taset.
  • Me ei saa enam toitainetest kätte vajalikku kogust magneesiumi.
  • Suitsetamine on faktor, mis mõningatel puhkudel võib viia magneesiumi puuduseni.
  • Magneesiumi viivad kehast välja ka liigne alkoholi ja limonaadide joomine ning osade ravimite tarbimine.
  • Magneesiumipuudus tekib kiiresti ka dieedipidajatel ning diabeedi all kannatavatel inimestel.

Loe, mida teha magneesiumi puuduse korral portaalist Kodused Lood.