“Ma usun, et mind vaevab FoMo (Fear of Missing out) — hirm millestki ilma jääda. Seetõttu ei ole ma tundnud aastaid, et saaksin rahulikult puhata. Õhtused kodusolemised on väga üürikesed, sest pidevalt on igasuguseid üritusi, kontserte, kinoaegu, sõbrannadega kokkusaamisi… See kõik on suurepärane ja oma elu peabki huvitavaks tegema, aga samas on see ka väga väsitav.

Näen oma pere ja sõprade pealt, et kõigil on järjest raskem aega leida, kogu aeg on nii kiire. Mõnes mõttes on see kindlasti kunstlikult tekitatud, ei julgetagi milletki ilma jääda, aga teisest küljest on sellest oravarattast päris raske väljuda.

Siinkohal tahaksin tuua kõigini mõned head nõuanded, mis ma viimastel päevadel enda jaoks avastasin, kui kõik kohad suleti ja inimestele pandi südamele, et nad püsiksid kodus.

Magage ennast ükskord välja! Ma tegin nädalavahetusel lausa kaks lõunauinakut ja proovisin oma stressitaseme viia miinimumini, et värske ja puhanuna uut töönädalat vastu võtta. Praeguses olukorras on minu meelest väga oluline hoida pea selge ja meel ergas, aga väsinuna seda ju teha ei saa.

Avastage oma koduümbrust! Võib tunduda imeliku ideena, kõik ju teavad, mis nende kodukandis on. Aga kas tõesti? Ma käisin väikesel jalutuskäigul majade vahel ja suvalistel tänavatel ja lihtsalt vaatasin ringi. Paljusid maju ma polnud kunagi tähele pannud. See oli väga tore jalutuskäik ja lähipäevil kordan seda kindlasti.

Sukelduge raamatumaailma! Kindlasti on teil kuskil nurgas seismas mõned raamatud, mis ikka veel nukralt oma järge ootavad. See on ju ideaalne aeg kodus rahulikult raamatut lugeda, kõrval tassike teed. Nautisin väga nädalavahetusel lugemist, sain seda rahus teha.

Tundke rõõmu pisiasjadest! Kõige mõnusam asi, mis ma nüüd avastasin - ka mitte midagi tehes on väga hea olla. Lihtsalt aknast välja vaadata, jälgida linde või üksikuid inimesi, kes õues liiguvad. Miks mitte vaadata vahepeal lakke ja lasta mõtetel puhata?

Praegu ongi aeg võtta iseendale aega. Selle asemel, et minna kambakesi rabasse matkama või sotsiaalmeedias dramaatiliselt ohata, et nüüd peab lastega kaks nädalat televiisorit vaatama, võiks tunda ju hoopis rõõmu väikestest asjadest. Loomulikult peaks säilitama kainet mõistust ja järgima soovitusi, aga positiivne suhtumine on ju iga inimese enda teha.

Lugejad, mis on teie arvates head tegevused, mida vaba ajaga peale hakata?

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!
  • Nutitelefoni rakendus HOIA teavitab sind, kui oled olnud lähikontaktis koroonaviiruse kandjaga. Vaata lähemalt!