Kõrge libiido on meie eduka ja aktiivse seksuaalelu pant, see tähendab, et ka nooruse, enesekindluse ja veetluse pant, hea paarisuhte ja silmasära pant. Seepärast on väga oluline hoida libiido pikki aastaid kõrge, ka pärast laste sündi.

Niisiis, kuidas libiidot toetada? Siin on lihtsad ja toimivad sammud.

1. Selgitage välja seksuaalse iha vähenemise põhjus

Mõnikord te “ei taha”, sest töötate nagu loom, mõnikord on see aga ravimite või beebipillide võtmise tulemus, nagu ülalpool sai öeldud. Tehke hormoonianalüüs ja tegelege eesmärgistatult selle taseme normaliseerimisega. Milliseid analüüse on vaja? Põhjalikumalt lugege 4. peatükist, mis on vähim vajalik analüüside komplekt.

2. Võtke adaptogeene

Kui kortisoolitase on liiga kõrge, liiga madal või muutlik, soovitan võtta kahekordse koguse adaptogeeni, näiteks macat. Macapulber on looduslik adaptogeen, mis aitab võidelda ärevuse, depressiooni, vähese iha ja unehäiretega.

Vere kortisoolitaseme stabiliseerimiseks võib võtta ka uimastavat juustumarja (Withania somnifera). Seda on parem võtta ööseks, enne und.

3. Lisage igapäevasesse toidusedelisse kasulikud rasvad

Kaks-kolm korda nädalas sööge rasvast kala, iga päev rafineerimata õli, tooreid pähkleid, avokaadot ja kookosõli, mis on rikkad keskmise ahelaga triglütseriidide poolest, samuti mõru šokolaadi, mis on rikas monoküllastumata rasvhapete poolest – need on vajalikud aju tööks ja mõjutavad soodsalt kortisooli.

4. Muutke intiimelu mitmekesisemaks

Ma ei tea, kuidas, sest ma ei anna universaalseid retsepte − igaühe jaoks tähendab mitmekesisus erinevaid asju. Proovige orgastilist meditatsiooni (lugege Tim Ferrissi raamatust “The 4-Hour Body”). See mediteerimisviis täidab keha oksütotsiiniga − õnnehormooniga, mis tõstab meestel testosteroonitaset ja vähendab kortisoolitaset, naistel aga suurendab östrogeenitaset ja parandab kilpnäärme tööd.

TEADMISEKS

Oksütotsiin on aine, mida sünteesib hüpotalamus (üks aju osi).

Organismis täidab oksütotsiin järgmisi ülesandeid:

  • osaleb sünnitustegevuses ja seedimisprotsessis;
  • juhib piima ja ternespiima teket piimanäärmetes;
  • tagab emotsionaalse sõltuvuse seksuaalpartnerist;
  • soodustab hingelise rahu saavutamist ja tagab emotsionaalse stabiilsuse;
  • pikendab lihaskudede iga ja kiirendab regeneratiivseid protsesse;
  • osaleb kognitiivsetes protsessides: meeldejätmine, kõne, intellektitase jm;
  • määrab lausa inimese sotsiaalse käitumist.


On leitud, et oksütotsiini tase suureneb sellistes olukordades nagu

  • lastega mängimine;
  • mis tahes kontakt kalli inimesega;
  • suhtlus meeldiva vestluskaaslasega.


Oksütotsiinitaset mõjutab negatiivselt stress, aga ka alkoholi (etanooli) sisaldavate jookide tarbimine.

On väga oluline, et seks oleks soovitud ja oluline osa teie elust, oleks meeldiv ja annaks energiat. Ja kui keha annab selles osas alla, siis nüüd teate, kuidas seda loomulikul teel aidata.

Katkend Natalja Zubareva raamatust "Hormoonide valss", kust leiad lihtsas keeles vastused kõige olulisematele naise tervist, hormoonide tasakaalu ja hormonaalseid probleeme puudutavatele küsimustele kõige menukamalt Instagrami-arstilt.