1. Jääd hiljaks
Kui jääd hiljaks ja boss märkab seda (ja tõenäoliselt ta märkab), ei usalda ta sulle tõsiseid ja suure kaaluga ülesandeid, mis tähendab, et sul pole lootustki palgatõusuks või ametikõrgenduseks. Seda ka juhul, kui õhtul tööle kauemaks jääd.

2. Ei tervita kolleege
Loo kohe hommikul vara terveks päevaks hea õhkkond — tervita kolleege, uuri, kuidas neil läheb, tee nalja ja asu siis tööle. See on eriti oluline siis, kui oled ülemus. Kui tuhised uksest sisse tere ütlemata ja maandud tigeda näoga oma laua taha “juhtima”, ei jää sa kauaks juhipositsioonile, sest sul puuduvad inimestega töötamiseks vajalikud oskused.

3. Jood kohvi
Tõenäoliselt on üks esimesi asju, mida sa tööle jõudes teed, kohvimasina juurde jooksmine ja kodus joomata jäänud kofeiinilaksu sisse tõmbamine. Vale! Teadlaste sõnul on parim aeg kohvitamiseks mitte varem kui 9.30, sest kortisoolitase on kõige kõrgem 8-9 vahel. Kortisool ei ole ainult stressihormoon, vaid reguleerib ka su energiataset. Nii et kui jood kohvi pärast 9.30, kui hormooni tase on langenud, saad kofeiinist palju suuremat kasu.

4. Vastad kõikidele kirjadele meilboksis
Väga ahvatlev on selle kirjakuhjaga ühele poole saada, aga see ei ole väga mõistlik. Palju nutikam on meilid küll üle vaadata, aga need siis kategoriseerida ja tähtsuse järjekorda seada — nii saad plaani valmis teha ning kirjadele vastamine ei võtagi nii kaua aega.
Kirjadele vastamine võib sulle küll tekitada tunde, nagu oleksid kõikvõimas ja saad hästi palju tehtud, aga tegelikult võib see su fookuse päriselt olulistelt asjadelt minema viia, lisaks annad sa teistele võimaluse su päevakava sättida, mitte ei tee seda ise.

5. Tuled tööle nii, et sul pole kindlat päevaplaani
Esimene ülesanne peaks olema oma päevaplaani paika seadmine — kirjuta üles tegemist vajavad asjad, vaata kalender üle ja uuri, kas seal on kirjas mingid üritused või kõned, milleks sa peaksid spetsiaalselt valmistuma. Väga valus on saada 10 minutit enne koosoleku algust teada, et sa pidid ettekande tegema ja sul pole seda!

6. Alustad kõige lihtsamast ülesandest
Arvestades, et su energiatase on hommikuti tipus, on väga mõistlik kõige vastikumad, raskemad ja tüütumad ülesanded kõigepealt ära teha ning jätta need lihtsamad asjad õhtupoolsesse vööndisse, kus sa nagunii enam ei viitsi.

7. Multitaskid
Kuna hommikul on nii palju energiat, tekib tahtmine hästi palju korraga ära teha ja nii võtad ette mitu ülesannet. See on täitsa mõttetu, sest tegelikult teeksid sa need asjda ükshaaval vähemalt sama kiiresti (kui mitte kiiremin) ära kui korraga rahmeldades.

8. Mõtled negatiivseid mõtteid
Buss jäi hiljaks, keegi astus varba peale, kaklesid eile õhtul kallimaga jne… ja need kõik viivad su mõtted mujale ega lase tööle keskenduda. Püüa need siiski töökoha ukse taha jätta ning kui soovid, saad need sealt pärast koju minnes uuesti üles korjata, et edasi norutada. Tööl püüa keskenduda tööle.

9. Alustad päeva koosolekuga
Tegelikult peaks hommikud olema tähelepanu ja keskendumist nõudvate ülesannete jaoks ja koosolekud tuleks sättida lõunasse, kui energiatase ja keskendumisvõime ei ole enam tipptasemel. Nii saab koosolek peetud ja tähtsad asjad ka tehtud.

Allikas: Business Insider