Monika Tuvi
tulihingeline tantsuõpetaja


Kuidas hoiad oma tervist igapäevaselt? Võin vist öelda, et olen selline keskmiselt tervislik inimene ja minu põhinipp on võib-olla see, et ma olen füüsiliselt hästi aktiivne. Usun, et liikumine ongi kõige alus ja sinna ümber saab siis ehitada kõik muu, millega oma tervist toetada (toit, piisav puhkus/uni jne).

Kas kevade tulekuga muudad midagi oma toitumis- või liikumisharjumustes? Tahaks öelda, et kevade tulekuga ma midagi ei muudagi, aga tegelikult tekib ka minul, nagu ilmselt paljudel teistelgi, see tunne, et kevade tulekuga tahaks ikka veel rohkem liigutada, #suvekssaledaks ja tuleb selline hoog sisse. Liigun ja treenin aasta ringi palju, aga mu oma tantsutrenn on minu keha jaoks juba rutiin, seega võtan vahel kätte ja teen tantsule lisaks personaaltreeneriga jõutrenni.

Kas võtad lisaks mingeid vitamiine? Tarbin magneesiumit, sest tunnen, et selle puudus on, ja vahel võtan veel mingeid toidulisandeid, et kõik oleks tasakaalus.

Kumb on sinu jaoks olulisem – kas toitumine või treening? Ei saa vastata, kumb on olulisem. Mõlemad on ja nende koosmõjul saavutab parima tulemuse. Kui treenid ja ei toitu normaalselt, oled ikka jäme – tugev, aga jäme. Ja kui lihtsalt toitud jube eeskujulikult, aga ei treeni, siis oled pigem lodev. Selline on minu arvamus.

Millist trenni eelistad? Ma teen kaheksa korda nädalas väga füüsilist tantsutrenni ja kui hästi läheb ning antakse aega iseendale, teen kaks-kolm korda nädalas jõutreeningut lisaks. Ükskõik millisele trennile eelistan oma lõbusaid, üldfüüsilisi tantsutrenne ja järgmisena kindlasti kas ringjõutreening rühmas või personaaltreeneriga.

Rain Siemer
tõeline võitleja ja võitja

Rain Siemer
Kristjan Järv

Kuidas hoiad oma tervist igapäevaselt? Olen toidukorrad paika pannud nii, et söön neli korda päevas ja ühel kindlal kellaajal. Lihale ja kalale lisaks söön palju salateid. Hommikul, kohe pärast ärkamist, võtan C-vitamiini ja joon peale klaasitäie vett. Veel käin kolm korda nädalas jõusaalis – see on minu kõige regulaarsem trenniharjumus –, kus lisaks jõutrennile teen aeroobset tegevust. Ning aeg-ajalt jalutan õues. Magada püüan kaheksa tundi ööpäevas.

Kas kevade tulekuga muudad midagi oma toitumis- või liikumisharjumustes? Ei muuda väga palju, aga võib-olla käin siis, kui soojemaks läheb, rohkem õues ja metsas jalutamas.

Kas võtad peale C-vitamiini veel mingeid vitamiine? C-vitamiini võtan hommikuti ja magneesiumit õhtuti, aga mitte kogu aeg, vaid mingitel kindlatel perioodidel aasta sees.

Kumb on sinu jaoks olulisem – kas toitumine või treening? Kui valima peab, on toitumine olulisem, aga minu meelest peab ikka mõlemal silma peal hoidma.

Mari-Liis Helvik
imeilus ja andekas Anne & Stiili peatoimetaja

Mari-Liis Helvik
Foto: Krõõt Tarkmeel, Anne&Stiil

Kuidas hoiad oma tervist igapäevaselt? Olen positiivse ellusuhtumisega, püüdega ka kõige pingelisemas olukorras midagi head ja õpetlikku näha. Et pean stressi suurimaks haiguseks üldse, siis tegelen pidevalt selle teadliku vähendamisega ning selle eest põgenemisega.

Üldised tervislikud eluviisid on minu jaoks elementaarsed. Tervisenipp – joon regulaarselt peedimahla, mis hoiab vere korras ja turgutab üldiselt tervist.

Kas kevade tulekuga muudad midagi oma toitumis- või liikumisharjumustes? Proovisin alles hiljuti suhkru- ja süsivesikuvaest dieeti, aga andsin neljandal päeval alla, kuna tundsin nõrkust ja kohinat kõrvus … Dieedid ei ole minu jaoks.

Kas võtad lisaks mingeid vitamiine? Milliseid ja miks? Viimane suur iluavastus on Placent Activi juuksekasvuvitamiinid, mis mõjuvad eriti hästi ka küünte- ja ripsmekasvule. Paljud küsivad, kas kannan ripsmepikendusi. Muud vitamiinid tulevad toidulaualt.

Kumb on sinu jaoks olulisem – kas toitumine või treening? Mõlemad on olulised, aga toitumine on muidugi tähtsam. Oled see, mida sööd. Trenni jõuan ikka õnneks ka.

Kas teed regulaarselt trenni? Kui jah, siis millist trenni eelistad – kas midagi värskes õhus, jõusaalis, rühmatreeninguid vms? Jah, külastan rühmatreeninguid MyFitnessis ja enamasti jõuan sinna paar korda nädalas. Lemmikuks on kiire BodyAttack. Hiljuti alustasin ka ühes väikeses joogastuudios kundalinijoogaga, mis võtab tempo mõnusalt maha, pakkudes siiski korralikku füüsilist pingutust.

Erkki Sarapuu
naerutav ja meelelahutuslik plaadikeerutaja

Erkki Sarapuu
Taavi Sepp

Kuidas hoiad oma tervist igapäevaselt? Kardan, et minu arst ega ka lähedased ei nõustu minu enda väitega, et olen väga tervislik mees. Ise hoian tervist selliselt, et üritan hoida oma toidulauda mitmekesisena. Stressi maandan puhates ja oma hobidega tegeledes (kuigi talvisel ajal on see hobidega tegelemine pisut raskendatud, seega tegelen rohkem lugemise ja puhkamisega). Samuti on üha tähtsamal kohal piisav magamine.

Kas kevade tulekuga muudad midagi oma toitumis- või liikumisharjumustes? Kevade tulek muudab alati ka minu toidulaual leiduvat. Üha rohkem saab siis värskemat vilja lauale panna (olgu tegemist köögi-, juur- või puuviljaga). Samuti veedan rohkem aega vabas õhus ehk ka liikumist tuleb juurde.

Kas võtad lisaks mingeid vitamiine? Aeg-ajalt olen teinud küll vitamiinikuure ja olen võtnud mitmeid vitamiine, aga olen selle koha pealt ikkagi pigem vana kool. Vajadusel julgen võtta toidulisandeid.

Kumb on sinu jaoks olulisem – kas toitumine või treening? Hea toit on alati väga tähtsal kohal, kuid pelgalt toitumisega head vormi ei saavuta, mida reedab ka minu kehavorm. Toitumisega saab väärikaks, aga trenniga trimmi.

Kas teed regulaarselt trenni? Kui jah, siis millist trenni eelistad – kas midagi värskes õhus, jõusaalis, rühmatreeninguid vms? Suvisel ajal mängin golfi ja sõidan mootorrattaga. Kuna see hooaeg liitusin A1M Motorsporti tiimiga ja sõidan krosskardiga rallit, siis sellega tegelemine annab ka omajagu koormust ja teisalt nõuab füüsise parandamist.