Taktika 1

Teeskle

Me ei räägi praegu orgasmist. Mitmed uuringud on näidanud, et kui teeselda heas tujus olemist, võidki end lõpuks heatujulisena tunda. “Kui naeratad isegi siis, kui pole siiralt õnnelik, saadetakse su ajju õnnesignaale ja see teeb tuju kohe paremaks,” ütleb psühholoog Simon Rego. Püüa end samal ajal peeglist vaadata — see käivitab ajus järgmise “näidiku”, mis sinu õnnetunnet tõestab.

 

Taktika 2

Liigu lähima väljapääsu poole

Mõnikord on parim viis halvast päevast ülesaamiseks lihtsalt püsti tõusta ja lahkuda. “Raske on halbu mõtteid peletada, kui sinu ümbruskonnas on tujurikkuvad tegurid,” väidab psühholoog Susanne Babbel. See tähendab, et kui oled peol pahur oma tuttava õela kommentaari pärast, mis võib veel teemaks tulla, siis pole sinna jääda küll mingit mõtet. “Selle asemel mine jaluta õues või istu mõnes kohvikus,” ütleb Susanne. “Uutes kohtades käimine võib sinu tuju tõsta, kuna oled hõivatud paigaga tutvumisega.”

 

Loe Cosmo novembrinumbrist:
• Cosmo staar: Ehe ja andekas Zooey Deschanel
• 75 pööraselt kuuma seksifakti
• “Mu mees on mängur.”
• Bosside pihtimused
• Seksikas silmameik & uhiuued soengud
• Kuumad mantlid ja saapad

Taktika 3

Lihtsalt logele

Hiljutisest uuringust selgus, et paha tuju läheb veelgi kehvemaks, kui annad oma mõtetele vaba voli. Kui aga inimesel on tegevust, hakkab ta end tasapisi paremini tundma. “Mõnus telesaade võib su mõtted kõrvale juhtida,” ütleb Darlene. “Kui oled sellest haaratud, keskendud enda probleemide asemel kellegi teise tegemistele.” Kuid ole ettevaatlik, millise saate valid. Väldi uudiseid, kriminulli või draamat, mis on täis stressirikkaid momente. “Selliste saadete vaatamine võib sind veelgi pahuramaks teha. Vali midagi lõbusat ja kerget, mis tähelepanu köidaks,” ütleb Darlene.

 

Taktika 4

Vala viha välja

Kickboxing’u trennis käimine või niisama poksikoti tagumine võib tuju täielikult muuta. “Trennis rassimine aitab vallandada endorfiine (heaoluhormoone), mis teevad su kiiresti õnnelikumaks,” ütleb Simon. Lihtsalt jooksulindile hüppamise asemel proovi mõnd agressiivsemat tegevust. Tehes midagi, mis aitab sul viha ja halba tuju välja elada, muutub su olemine kiirelt paremaks.

 

Taktika 5

Räägi muredest

Mõnikord on lihtsalt vaja südant puistata, aga tähtis on see, kellele ja kuidas sa seda teed. Vali sõber, kes on hea kuulaja. “Enne kui alustad, palu, et kaaslane sind pärast 15minutilist kurtmist peataks,” ütleb raamatu “The Emotional Toolkit” autor Darlene Mininni. “See on piisav periood, et end tühjaks rääkida. Kui veedad lobisedes kauem aega, keskendud liiga palju negatiivsele.”

 

Taktika 6

Värvi huuled erksat tooni

Seksikas punane, kaunis roosa — mis iganes erksa värvi sa valid, kirka huulepulga kandmine teeb imesid. Põhjus? “Kui tunned end oma nahas hästi, võib see su tuju üldises plaanis paremaks muuta,” ütleb Simon. Tunned, et ei viitsi täna end meikida? Käi läbi Kaubamajast või parfüümipoest ja piserda peale mõnda head lõhna — lihtne, tasuta ja tõmbab teel parklasse kõigi tähelepanu. Tasub valida lõbus ja kerge puuviljalõhn, mis teeb ka su enda tuju heaks.

 

Taktika 7

Ära mine päris hulluks

Halb tuju võib muuta su pööraseks. Näiteks arvad, et kui teed raevukalt ära kõik päevaplaanis olevad asjad, läheb su tuju paremaks. Tegelikult võib see aga hoopis vastupidist efekti anda. “Liiga palju tegevusi kiirustades muudab su tuju veelgi halvemaks,” ütleb Darlene.

Selle asemel vali üks asi, mida on lihtne teha ja millel on nähtavad tulemused. Sul on kõrini segamini korterist? Võtta käsile üks kindel tegevus — näiteks kõigi peeglite puhastamine su kodus.

 

Taktika 8

Jah, hävita see koogike

Kui sinu päev on olnud eriliselt halb, on sul vaja midagi, mis seda pisut paremaks muudaks. Kiire ja lihtne viis? “Luba endale midagi, mida tavaliselt keelad, aga väga armastad, näiteks kooki,” ütleb Simon, “sest end poputades on raske pahuraks jääda.” Vaata ainult, et sa mitut koogikest ära ei pugiks või tervet pudelit kihisevat alla ei kallaks. “Ülesöömine võib tekitada vastupidise efekti, kuna sinu halvale tujule lisandub süütunne, et liiga palju kaloreid tarbisid,” teab Susanne.