Meil kõigil on pidevalt kiire. See ei ole aga sugugi negatiivne, sest Chicago ülikoolis läbiviidud uuring näitas, et oleme õnnelikumad, kui meil on kogu aeg midagi teha. Ekspertide väitel on probleem hoopis meie suutmatuses aega planeerida ning nii lõpetamegi stressis ja väsinuna. Cosmo gurud jagavad sulle nüüd nippe, kuidas sa oma aja tagasi võidad.

Sina ja TV
Seda on juhtunud ilmselt paljudega. Hakkad vaatama “Seksi ja linna” ning avastad tunde hiljem, et oled osaline filmimaratonis. See on okei, kui seda juhtub harva, aga kui teler hakkab otseses mõttes su elu segama, siis soovitab ajaplaneerimisguru Tim Ferriss hoopis DVD-sid vaadata (mitte rohkem kui üks päevas!). See kutsub sind korrale ja sunnib hoolikalt läbi mõtlema, mida sa üldse vaatad.

Ignoreeri piiksu
Sa tead ju seda kõlli, mis teatab uue meili saabumisest? Tea ka seda, et see väike piiks on tõeline produktiivsus-killer, ütleb Ferriss — vali päeval üks kindel aeg, mil seda väldid. Muuda oma meilindus korrapäraseks — lae alla Xobni rakendus, mis toob silme ette ka varasemad selle inimesega vahetatud kirjad, nii oled alati kursis ka eelnevate teadetega. Kui sul aga peab oma meilide üle väga sage kontroll olema, soovitab raamatu “168 Hours: You Have More Time Than You Think” autor Laura Vanderkam desktop’i meilimärguanne välja lülitada ja panna hoopis märkmikku meeldetuletus, mis palub sul iga 30 minuti järel meile tšekata. Nii saad poole tunni kaupa keskendunult tööd teha.

Loe Cosmo oktoobrinumbrist:
Intervjuu Minka Kellyga
Miks me armastame Lennyt
Mida näpata moelavadelt
Vastused su iluküsimustele
75 seksitrikki, mida ta eks ei kasutanud
Kuidas üle saada härra Õigest
Kas tunned, et sa pole proff?
Sinu suhe autoga
Ootamatult kasuemaks

Rakenda uus netipoliitika
Mis röövib sinu aega kõige rohkem? Muidugi arutult netis kolamine, ütleb Ferriss. Enamik meist läheb internetti mõnd asja tšekkama… ja veedab seal lisaks veel kuni 15 minutit. Ilmselgelt sa ei saa täielikult offline’i kolida, aga et netis veedetud aja üle kontrolli omada, soovitab ta registreeruda saidi rescuetime.com kasutajaks. See monitoorib täpselt, kui palju aega sa millistel saitidel veedad, tuletab meelde, kui oled kusagile liiga kauaks toppama jäänud, ja võimaldab isegi mõned su aega röövivad saidid blokeerida.

Kiirenda oma ilurežiimi
Minut või kaks siia, 30 sekundit sinna… Just nii aeg kulubki. Aja säästmiseks tee nii:
* Vahata bikiinipiirkonda ja kaenlaaluseid kord kuus, selle asemel et neid iga päev raseerida.
* Kata küüned geellakiga (vali näiteks O.P.I küünelakk), mis on peaaegu pragunemiskindel. See hoiab maniküüri nädalaid korras.
* Tühjenda oma meigikott asjadest, mida sa ei kasuta — kannad neid vaid tarbetult kaasas.

Järgi kahe-minuti-reeglit
Täida ülesanded, mille täitmiseks läheb vähem kui kaks minutit, kohe. Näiteks uuri kolleegilt, kas kõik on koosolekuks valmis, siis ei pea sa hiljem oma pead vaevama. Ülesanded, mille täitmine vajab rohkem aega, soovitab Allen meeldetuletustesse kirja panna, et nendega hiljem tegeleda.

Saa raisatud tundidest kasu
Usu või mitte, aga su pööraselt kiires päevas on ajahetki, mida sa tegelikult täiel määral ära ei kasuta — näiteks kui oled jõusaalis trenažööril. Muuda need argised hetked kvaliteetajaks, millest nii väga puudust tunned, soovitab Vanderkam. Nii et suhtle seal oma töökaaslasega, et tööd lõpuni viia, või klapita trenniaeg boyfriend’i või sõbranna omaga — koos on lõbusam sportida.

Kehtesta endale lahkumisaeg
Paljud, kes töötavad kontoris, kalduvad oma töödega hilinema, kuna neile pole määratud kindlat lõpptähtaega, ütleb raamatu “Getting Things Done” autor ja produktiivsuskonsultant David Allen. Teadmine, et pead töölt kindlal kellaajal lahkuma, sunnib sind end rohkem kokku võtma. Kasuta meie trikki: tee oma parima kolleegiga kokkulepe, et lähete mõnel päeval nädalas pärast tööd koos trenni. Kui sa ei lähe, pead talle järgmise lõuna välja tegema. Kindlaksmääratud kellaaeg, piisav pinge ja rahatrahv sunnivad sind oma päeva tõhusamalt planeerima.

Vabane tüütajast
Muidugi armastame oma sõpru, aga kui heal sõbrannal on mure… võib see sinu aega raisata. Kuula ta ära, tunne talle kaasa ja seejärel liigu edasi, soovitab raamatu “Never Check E-Mail in the Morning” autor Julie
Morgenstern. Ütle talle näiteks: “See on keeruline olukord, olen olemas, kui abi vajad, aga tean, et sa saad sellega ka ise suurepäraselt hakkama.”