Kuidas siis hoida oma aju erksana? Mõned lihtsad, aga tõhusad soovitused.

1. Rakendage üht või enamaid meeli uues kontekstis.
Sundige oma meeli tegelema igapäevaste tegevustega.

Näiteks:Riietuge hommikul suletud silmadega.
Sööge õhtusööki terve perega täielikus vaikuses.

2. Andke tähelepanule tööd.
Sundige oma aju töötama ka rutiinsetes olukordades, muutes tegevuse tavatuks, lõbusaks, üllatavaks, emotsioone tekitavaks või tähenduslikuks.

Näiteks: Võtke laps või abikaasa võimaluse korral tööle kaasa.
või pöörake arvutis olev taustapilt tagurpidi.

3. Muutke rutiini.

Näiteks sõitke tööle hoopis teist teed mööda. Käige turul, mitte supermarketis.

Päeva alustamine ja lõpetamine
Kuna rutiin on meie hommikustesse ja õhtustesse tegemistesse nii sisse juurdunud, on see ideaalne aeg aju üles äratada:

1. Ärgake üles ning nuusutage vanilliini lõhna.
See on meeldiv vaheldus tavalisele hommikusele värskelt keedetud kohvi lõhnale. Selle asemel äratage end millegi uue, näiteks vanilliini, tsitruse, piparmündi, rosmariiniga.

On üsna tõenäoline, et te ei suuda meenutada, millal te konkreetselt õppisite seostama kohvi päeva algusega. Kui te aga alustate iga päeva uue lõhnaga, aktiveerite oma närvilõpmed.

2. Käige dushshi all suletud silmadega
Otsige kraan üles ning korrigeerige temperatuuri vaid kompamismeeli kasutades… Otsige kõik vajalikud esemed üles käsikaudu, seejärel peske ja raseerige end kinniste silmadega. Teie käsi leiab arvatavasti kehal tekstuurid, mille olemasolust te teadlikki ei olnud.

3. Hambapesurulett.
Harjake hambaid vasaku käega (avage selle käega ka tuub ning kandke pasta harjale). Te võite proovida sooritada vasaku käega ka muid toiminguid, näiteks kammida juukseid, raseerida, kanda näole jumestust, panna nööpe kinni, süüa, kasutada teleripulti. (Vasakukäelised võiksid rutiini purustamiseks kasutada loomulikult paremat kätt.)

Sellised lihtsad harjutused sunnivad meid kasutama teist ajuosa, mida te tavaliselt ei kasuta. Harjutuste ajal on teie domineeriva käega seotud närviühendused ja ajupiirkonnad puhkeasendis, tavaliselt puhkeasendis olevad ajuosad aga äkki aktiivsed. Uuringud näitavad, et seda tüüpi harjutused aitavad kiirendada ja laiendada närviahelaid kompamismeelega seotud ajukoore osades.

Ajugümnastika on vajalik

Viis lihtsat harjutust ajutrenniks