* Eelista südamesõbralikult valmistatud toitu. Valmista toitu taimeõliga, sest selles sisalduvad kasulikud küllastumata rasvad kaitsevad veresooni ateroskleroosi eest. Kui tahad kindlasti praadida, siis ära kasuta selleks juba korra kasutatud õli või rasva! See rikub toidu maitse ja pole ka tervislik.

* söö piimatooteid (jogurt, piim, kohupiim ning juust)

* piira magusa söömist

* võta endale reegliks süüa vähemalt kord nädalas mereande

* vii loomsete toiduainete (rasvase liha, subproduktide) kasutamine järk-järgult miinimumini. Eriti on vastunäidustatud pekk, vorst ja sardellid

* eemalda kanalt enne valmistamist nahk ja kogu nähtav rasv

* söö päevas vähemalt viis portsjonit puu-, juur- ja kaunvilju. Teiste plusside kõrval on need rikkad kaltsiumi poolest, mis alandab vererõhku. Ka säilitad nende regulaarsel tarbimisel normaalse kehakaalu

* lülita oma menüüsse tärklist sisaldavad täisteraleib, makaronid, kartul ja tangud

* ära soola toitu üle. Kui see tundub mage, kasuta maitseaineid

* joo vett, kuid ära sellega liialda

* väldi alkoholi, kanget teed ja kohvi. Nende asemel joo mahlu ja taimeteesid. Südamele on eriti kasulik veiste-südamerohi ja meevesi (1 spl 1 kl keeva vee kohta). Taimeteed rahustavad, laiendavad veresooni, suurendavad kuseeritust, väljutavad kahjulikke jääkaineid, toniseerivad organismi. Maasikalehetee, viirpuuõietee, teeleht, nurmenukutee — need on levinumad abilised südame ravis. Ära joo üht liiki teed kaua, vaheta neid. Soovitav on juua ka tooreid köögiviljamahlu

* südamele sõbralik toit peab sisaldama piisavalt kiudaineid, vähe rasva ja rikkalikult mineraale ning vitamiine

* öeldakse, et “paks sööb rohkem ja sureb varem”. Vähem ohtlik pole südamele ka alakaalulisus, alatoitlus, “imedieedid” ning muud söömise imevi-gurid ja teooriad

* joo jõhvikamahla, see tõstab kasuliku kolesterooli ja antioksüdantide hulka. Teadlaste uurimuste järgi vähendab 3 klaasi jõhvikamahla päevas südamehaiguste riski 40%. Ettevaatust seedehaiguste ja maohaavandite puhul!

* maiusta kreeka pähklitega, neis sisalduvad toimeaineid muudavad arterid elastsemaks, lubades neil laieneda ja suurendada verevoolu sõltuvalt organismi vajadusest. Katsed tõestasid, et patsientide toidule lisatud kreeka pähklid suurendasid arterite elastsust 64%

* ära jäta kunagi hommikul söömata, lõunasta ja õhtusta ka kindlasti. Toidukordade vahel söö paar puu- või juurvilja. Püüa alati süüa kindlatel kellaaegadel. Söö vähem, kuid sagedamini.

Südamehaigele lubatud toiduained:

* piim, kohupiim, pett, keefir, väherasvane juust, jogurt, munad
* leib (eriti eelmise päeva oma), sepik, sai, kuivikud
* lahja kala, kana ja liha
* tangud, riis, kaunviljad
* värske ja kuivatatud puuvili, värske juurvili, kissell, keedis, marjad, mahlad, mesi

Millest hoiduda:

* rasvane liha ja kala, pekk
* soolatud, suitsutatud ja konserveeritud toiduained
* rasvane supp ja kaste
* tort, jäätis, koogid, pirukad
* liigne kogus kohvi
* munakollase suured kogused
* alkohol, magustatud ja gaseeritud joogid
* teravamaitselised vürtsid
* suhkur ja suhkruasendajad