1. Ülesuhkrustatud tooted

Suhkur ja veel hullem, liigne suhkur, teeb halba nii su puusajoonele kui ka ajutööle. Pikaajaline suure koguse suhkru tarvitamine nüristab su meelt ning ajutööd. Eksamiperioodil võid loomulikult endale šokolaadi lubada, kuid väldi igasuguseid liigseid saiakesi ning siirupeid.

2. Alkohol

Alkohol mõjub halvasti su maksale, kuid liigsel kasutamisel tekitab ka su ajusse uduseisundi. Tunned end pidevalt segaduses, ei suuda selgelt mõelda ning asju meelde jätta. Ole mõõdukas!

3. Rämpstoit

Montreali ülikoolis läbiviidud uuring tõi ilmavalgele koleda fakti — rämpstoit võib muuta su ajusiseseid kemikaale niivõrd palju, et sul tekib depressioon või ärevus. Näiteks mõjutavad need toidud dopamiini teket, mis on vastutav meie õnnetunnet ja üldist rahulolu. Samamoodi mõjub see kõik halvasti meie mälule ning motivatsioonile.

4. Praetud toidud

Liigses rasvas praetud toidud hävitavad aeglaselt, kuid järjekindlalt meie närvirakke. Need toovad kaasa ka hüperaktiivsuse ja seda nii lastel kui ka täiskasvanutel.

5. Eeltöödeldud toidud või poolfabrikaadid

Sarnaselt liigses rasvas praetud toitudele mõjutavad need meie närvisüsteemi. Pikemas perspektiivis võib neid süüdistada ka tõsiste häirete tekkele kaasaaitamises.

6. Ülesoolatud toidud

Kõik me teame, et liiga suur soolakogus mõjub halvasti meie südamele ja vererõhule. Ülesoolatud toidud aga teevad karuteene ka meie kognitiivsele süsteemile ja mõtlemisvõimele. Soola liigset tarbimist on võrreldud ka narkootikumidest tekkinud sõltuvusega — lihtne algust teha, kuid raske lahti saada.

7. Teraviljad (välja arvatud sajaprotsendilised teraviljatooted)

Väldi toite, mis sisaldavad natuke seda ja natuke teist teravilja. Vali variandid, mille puhul on tegemist sajaprotsendilise teraviljatootega. Vastasel juhul võid halvendada enda head mälu.

8. Töödeldud proteiinid

Proteiin on vajalik lihaste tekkeks ning keha üldiseks normaalseks funktsioneerimiseks. Söö liha, kuid väldi igasugu vorstikesi, viinereid ja muud sellist. Eelista kala, piimatooteid ja pähkleid.

9. Väldi iga hinna eest transrasvu

Lisaks kõigele muule halvale, mida nad su kehaga teevad (alustades kolesteroolitaseme tõstmisest ja lõpetades ülekaalulisusega), võib liiga pikaajalisel transrasvadest pungil toodete tarbimisel tekkida ajukahanemine.

10. Kunstlikud magustajad

Kui liigne suhkur on halb, siis liigne kunstlike magustajate tarbimine on veel halvem. Nad sisaldavad küll vähem kaloreid, kuid segavad su normaalset kognitiivset võimekust.

11. Nikotiin

Vaadates kõrvale faktist, et nikotiin ei ole just otseselt toiduaine, tuleb siiski uuesti meelde tuletada, et ta ei ole ka kuidagimoodi kasulik. Ta põhjustab enneaegset vananemist, halba hingeõhku ning suurendab ka vähiriski. Lisaks kõigele sellele ahendab ta ajus olevaid veresooni, mis mängivad selle elundi töös väga olulist rolli.

Allikas: Fitnea